خودرو سوزوکی Grand Vitara Class 9 دنده ای سال ۲۰۱۵ در این مدل ظاهری مدرن تر دارد. اگر به دنبال رانندگی روزانه باراحتی کمال هستید گرند ویتارا می تواند خودرویی باشد که شما را ارضا کند.
کابین خودرو کاملا” آرام است اما وقتی در بزرگراه در حال رانندگی هستید ممکن است سر وصدای بزرگراه شما را اذیت کند.
سوزوکی برای مدل ۲۰۱۵ ویتارا از پیشرانه های جدید M16 (بنزینی) و D16AA (دیزلی) بهره گرفته؛ یعنی یک انجین ۱.۶ لیتری که در هردو مدل ۱۲۰ اسب قدرت دارد با این تفاوت که گشتاور آن در مدل بنزینی ۱۵۶ نیوتن متر بوده اما در مدل دیزلی این عدد به ۳۲۰ نیوتن متر هم می رسد.
برای مدل بنزینی از گیربکس ۵ سرعته دستی (۶ سرعته اتومات سفارشی) و برای مدل دیزلی از ۶ سرعته دستی استفاده شده؛ همچنین سیستم محرکه ویتارا بصورت استاندارد از نوع دیفرانسیل جلو بوده اما با این حال مشتریان می توانند از سیستم چهارچرخ محرک ALLGRIP که از کراس اور SX4 گرفته شده نیز بصورت سفارشی استفاده کنند.
گرند ویتارا ۴WD با گیربکس دستی میتواند صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت را در ۱۱.۷ ثانیه سپری کند که در حدود سه دهم ثانیه سریعتر از مدل اتوماتیک است و مصرف سوخت ترکیبی خودرو در مدل دستی به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر رانندگی ۹ لیتر (۷.۶ لیتر در خارج شهر/ ۱۱.۴ لیتر در شهر) است که اعداد بزرگی نسبت به استانداردهای این کلاس به شمار میآیند.
خودرو سوزوکی Grand Vitara Class 9 دنده ای سال ۲۰۱۵ با وجود اینکه از نظر فنی کوچکترین تغییری نکرده اما همچنان همان پیشرانهی ۲.۴ لیتری گذشته را در اختیار دارد.
همچنین این ماشین از نظر قوای محرکه و عملکرد فنی، تغییر چندانی را به خود ندیده است و همچنان یکی از پیشرانههای چهار سیلندر خطی (I4) شرکت سوزوکی را دارد که با کد J24B شناخته میشود.
این اتومبیل پیشرانهی ۲.۴ لیتری با ضریب تراکم ۱۰.۵ به یک، توانایی تولید حداکثر توان ۱۶۹ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور بر دقیقه و حداکثر گشتاور ۲۲۷ نیوتنمتر در ۳۸۰۰ دور بر دقیقه را دارد.
یک گیربکس دستی پنج سرعته در مدلهای پایه در کنار یک گیربکس اتوماتیک چهار سرعته از گزینههای پیشروی شما در این مدل هستند؛ علاوه بر این، سوزوکی گرند ویتارا به صورت استاندارد با دیفرانسیل عقب (RWD) به فروش میرسد و سیستم انتقال قدرت دو دیفرانسیل چهار حالته (۴WD) در مدلهای بالای ماشین ارائه میشوند.
فروش خودرو سوزوکی Grand Vitara Class 9 دنده ای سال ۲۰۱۵
از جمله امکانات ایمنی استاندارد مدل داخلی خودرو سوزوکی Grand Vitara Class 9 دنده ای سال ۲۰۱۵ میتوان به سیستم ترمز ضد قفل (ABS) همراه با سیستم توزیع متعادل نیروی ترمز (EBD) و شش عدد کیسهی هوای ایمنی (راننده، سرنشین، جانبی و پردهای) اشاره کرد.
در تست ترمز موسسهی Edmunds آمریکا، گرند ویتارا تنها به مسافت ۳۳.۵ متر برای رسیدن به توقف کامل از سرعت ۹۷ کیلومتر بر ساعت احتیاج داشت که عملکردی بینظیر برای چنین اتومبیلی به شمار میآید.
خودرو سوزوکی Grand Vitara نامی آشنا در بین خودروهای کراساوور به شمار میرود که اکنون ایرانخودرو پس از چند سال وقفه در تولید آن در حال تولید مدل جدیدش یعنی «Class 9» است. این فیس لیفت با تغییرات اندکی در نمای ظاهری عرضه میشود که میتوان گفت فقط شامل تغییر جلوپنجره و سپر جلو با همان موتور قبلی است.
نسل دوم خودرو سوزوکی گرند ویتارا از زمان عرضهی خود در سال 2005 تا به حال ساختار ظاهری یکسانی داشته است، هر چند در طی این سالها دو بار دچار فیسلیفت شده است. آخرین فیسلیفت خودرو در سال 2013 انجام شد و شرکت ایران خودرو هم در واقع همین مدل را در داخل به فروش میرساند.