نمایندگی فروش ماشین

فروش انواع ماشین داخلی و خارجی - نقد و اقساط

نمایندگی فروش ماشین

فروش انواع ماشین داخلی و خارجی - نقد و اقساط

تسلا یک قدم جلوتر از فولکس واگن

به نظر می‌رسد شرکت فولکس‌واگن در برنامه‌ خودروهای برقی، از تسلا عقب افتاده است و خود به این امر اعتراف می‌کند.

به گزارش اخبار خودرو؛ حدود یک ماه پیش بود که مدیرعامل فولکس واگن، هربرت دیِس، اعلام کرد که فولکس‌واگن به دلیل داشتنِ توانایی‌های بیشتر، از تسلا عقب نخواهد ماند.

مسلماً با نگاهی کوتاه به مقیاس بزرگ فولکس‌واگن در جهان، می‌توان ادعای دیِس را تا حدودی قبول کرد. محصولات گروه خودروسازی فولکس‌واگن، بیشترین فروش جهانی را دارند؛ به‌طوری‌که تولید ۲ روز فولکس‌واگن با تولید تسلا در یک سال برابر است. البته به این معنی نیست که فولکس‌واگن بی‌رقیب است؛ بخصوص در مورد بازار خودروهای برقی، فولکس‌واگن رقبای سرسختی دارد.

وقتی که در مورد رقیب اصلی فولکس‌واگن از هربرت ویِس سؤال شد، وی گفت: اگر بخواهم رقبای دنیای قدیمی را بگویم، تویوتا، هیوندای و فرانسوی‌ها هستند. در دنیای جدید، رقیب ما تسلا است.

تسلا توانایی‌هایی دارد که ما هنوز به آن‌ها دست نیافته‌ایم و به همین خاطر باید بسیار تلاش کنیم. از پس آن برخواهیم آمد. ما عمداً خود را با تسلا مقایسه می‌کنیم؛ هدف ما نه‌فقط رسیدن به رقبا، بلکه سبقت گرفتن از آن‌ها است.

فولکس‌واگن تجربه بسیار بالا و تسلا فناوری خودروهای برقی را دارد. فولکس‌واگن سال گذشته ۵,۹۸۷,۸۰۰ دستگاه خودرو به فروش رسانده است و تسلا فقط ۸۳,۹۲۲ دستگاه. این ۲ شرکت با مشکلات متفاوتی روبرو هستند. فولکس‌واگن هنوز تحت تأثیر رسوایی آلایندگی خودروهای خود قرار دارد و تسلا با مخالفت فروشگاه‌ها در برابر روش فروش بی‌واسطه روبرو است. همچنین تلاش اتحادیه‌ها برای به کنترل گرفتن بخش‌هایی از شرکت و در نظر نگرفتن تسلا به‌عنوان یک شرکت مستقل از جمله مشکلات مهم تسلا است؛ البته تسلا در اذهان عمومی هنوز هم به‌عنوان استارت‌آپی که قابلیت کسب درآمد ندارد شناخته می‌شود و تسلا یک قدم جلوتر از فولکس واگن است.

به علاوه، مهندسان تسلا اساساً کارشناسان نرم‌افزار هستند؛ درحالی‌که فولکس‌واگن سابقه فراوانی در خودروسازی دارد. فولکس‌واگن قصد دارد در زمینه خودروهای برقی بیشتر کار کند و البته مدعی است که هنوز هم از رقبا عقب نیفتاده است. به‌عنوان مثال، چندی پیش فولکس‌واگن از خودرو برقی خانوادگی I.D. رونمایی کرد و به‌تازگی اعلام کرده است که کامپکت برقی این شرکت، ۸ هزار دلار از تسلا مدل ۳ ارزان‌تر خواهد بود.

مدل ۲۰۱۸ فورد GT الهام گرفته از GT40 مدل ۱۹۶۷


به گزارش اخبار خودرو؛ در حال حاضر، فورد GT یک سوپراسپرت منحصربه‌فرد است که طبق برنامه‌ریزی‌ها، در چهار سال آینده تنها ۱۰۰۰ دستگاه از آن تولید خواهد شد. طبق گفته‌ی فورد پرفورمنس، رقم تولید این سوپراسپرت فقط به ۲۵۰ دستگاه در هر سال می‌رسد.


قرار است فورد در سال ۲۰۱۸ نمای ظاهری ویژه‌ای از این خودرو ارائه کند که الهام‌ گرفته از GT40 قرمز و سفید سال ۱۹۶۷ است؛ خودرویی که در آن سال قهرمانی مسابقات لمانز را به دست آورد. این مدل که به‌طور رسمی نسخه‌ی فورد GT-67 هریتیج نام‌گذاری شده است، اصلاحات ظاهری خاصی را به فضای داخلی و خارج خودرو اضافه می‌کند.


دیو پریکاک، مدیر کل فورد پرفورمنس، می‌گوید: هدف ما از تولید این جایگزین ارزشمند برای نسخه‌ی هریتیج ۲۰۱۷، ساخت نسخه‌ای بود که با آن بتوانیم دوباره پیروزی تاریخی خود در لمانز را با تیم آمریکایی دن گِرنی و اِی. جِی. فویت تکرار کنیم. نسخه‌ی ۲۰۱۸ فورد GT-67 هریتیج، با بهره‌گیری از ویژگی‌های مدرن یکی از بهترین خودروهای تاریخی فورد، شایسته پیروزی در هر رقابتی است.


تفاوت واضح این مدل در مقایسه با مدل‌های دیگر، کیت بدنه اسپرت با جنس فیبر کربنی و نوارهای منحصربه‌فرد سفید در میان رنگ قرمز روشن بدنه خودرو است. ۲ هود بزرگ و بیضی‌شکل هم در انتهای درب‌ها طراحی شده است. علامت شماره یک روی کاپوت خودرو، نشان‌دهنده‌ی قهرمانی گرنی و فویت با خودروی GT40 است. چرخ‌های آلومینیومی ۲۰ اینچی با پوشش نقره‌ای از دیگر به‌روزرسانی‌های مدل هریتیج ۲۰۱۸ است.


رنگ قرمز، در فضای داخلی نسخه‌ی ۶۷ هریتیج استفاده شده است که در خط دوخت روکش چرمی جدید روی صندلی‌های فیبر کربن و همچنین روکش چرمی فرمان و کمربند ایمنی به کار رفته و این مدل ۲۰۱۸ فورد GT الهام گرفته از GT40 مدل ۱۹۶۷ می باشد.


دیگر جزئیات شامل دسته‌دنده خاکستری‌رنگ، تکه‌دوزی با پوشش ضد زنگ در قسمت‌های مختلف داخل خودرو، همراه با فیبر کربن برای کنسول مرکزی و پنل درب‌های خودرو هستند. البته پلاک شناسایی با شماره سریال منحصربه‌فرد که خودرو را به‌عنوان یک نسخه‌ی «۶۷ Heritage Edition» تأیید می‌کند، بسیار دوست‌داشتنی است.


همکاری فیات‌ کرایسلر با اینتل و بی‌ ام‌ و

پس از پیوستن بی‌ام‌و به اینتل، حالا فیات کرایسلر نیز از همکاری خود برای توسعه پلتفرم خودروی خودران با این تیم، خبر می‌دهد.

به گزارش اخبار خودرو؛ فیات کرایسلر به پروژه‌ی ساخت پلتفرم خودروی خودران پیوست. این پلتفرم در اختیار شرکت‌های خودروسازی قرار خواهد گرفت تا محصولات خود را بر پایه آن بسازند و بی‌ام‌و، اینتل و موبایل‌آی (MobileEye) نیز در پروژه حضور دارند.

سال گذشته بود که بی‌ام‌و همکاری خود را با اینتل و موبایل‌آی آغاز کرد تا فناوری خودروی خودران را تا سال ۲۰۲۱ به چرخه تولید برسانند. هدف این پروژه‌ی مشترک، ایجادِ سطح‌های مختلف خودروی خودران، از پایین‌ترین تا بالاترین سطح است. حالا فیات کرایسلر نیز زیرساخت‌های مهندسی و فناوری خود، به‌علاوه تجربه‌ی کسب‌شده‌ در آمریکای شمالی را با پیوستن به این پروژه در اختیار قرار می‌دهد.

همیشه برای گردآوری شرکت‌های خودروسازی برای یک پروژه مشترک، اشخاص مهمی پیش‌قدم می‌شوند. مدیرعامل فیات کرایسلر، سرجیو مارکیونه، می‌گوید: برای پیشرفت در فناوری خودروهای خودران، همکاری شرکت‌های خودروسازی، شرکت‌های پیشرو در فناوری و شرکت‌های حامی ضروری است. پیوستن فیات کرایسلر به این پروژه، سود مستقیمی را از این همکاری و فروش احتمالی، در کنار شرکت‌های دیگر که دید و هدف مشابهی دارند، نصیب ما خواهد کرد.

چند ماه پیش، دلفی به پروژه اضافه شد تا ساخت پلتفرمی که شرکت‌های خودروسازی بتوانند بر اساس نیاز خود آن را شخصی‌سازی کنند، تضمین کند. دلفی تخصص خود را در زمینه حسگرها، ساختارهای الکتریکی، نرم‌افزار و یکپارچگی این موارد، به‌علاوه ترکیب داده که خودرو برای بررسی محیط از آن استفاده و تصمیم‌گیری می‌کند، در اختیار گروه قرار داد. خریدن موبایل‌آی توسط اینتل، اولین پیشرفت این گروه محسوب می‌شود.

امنان جاشوا، مدیرعامل موبایل‌آی، می‌گوید: از همکاری‌ها و تلاش‌های فیات کرایسلر که سال گذشته منجر به پیشرفت مهمی در ساخت پلتفرم شد، تشکر می‌کنیم؛ این پلتفرم به‌سرعت در حال طی کردن مراحل تست و اجرا است.

فیات کرایسلر پیش از این نیز علاقه‌مندی خود به خودروهای خودران را نشان داده بود. این شرکت مینی‌ون هیبرید کرایسلر پسیفیکا را در اختیار پروژه خودروی خودران گوگل قرار داده بود که سرانجام این مینی‌ون به وِیمو رسید. گروه FCA، اخیراً نیز مدل مفهومی و نیمه خودران کرایسلر پورتال را رونمایی کرده است.

خودرو پژو ۲۰۷i دنده ای سال ۱۳۹۲




این خودرو را باید فرزند تازه متولد شده خانواده پژو در ایران دانست. البته 207 از نظر فنی و پلت فرم با پژو 206 تیپ پنج و شش تفاوتی ندارد ولی نمای ظاهری این خودرو با توجه به سن و سال پژو 206 به روزتر است و یک سر و گردن بالاتر از مدل های پژو 206 قرار می گیرد. البته فضای داخلی این خودرو هم زیباتر از پژو 206 است و به همین دلیل جوان پسندتر هم هست.
پژو 206 افسانه‌ای آنقدر محبوب بود که فرزندخوانده‌های پژو در گوشه و کنار برای اینکه از کورس رقبا عقب نماند، دستی بر سر و گوش‌اش بکشند و همان مشخصات فنی همچنان پرطرفدار قبلی را در قالبی شبیه و نزدیک به مدل 207 عرضه کنند و نام‌اش را بگذارند 206 پلاس. یک 206 به‌روز شده که در ایران با نام 207 آی عرضه شد. کار، کار برزیلی‌ها بود و نتیجه خودرویی مانند پارس از آب درآمد.

 206 پلاس یا همان 207 i، بعد از مذاکرات هسته‌ای با چهره‌ای تازه‌تر به میدان بازگشته اما همچنان همان نمونه‌های قدیمی که تا سال 92 به تولید رسیدند نیز نسبتا محبوب هستند و بین خریداران دست‌به‌دست می‌شوند. موردی که احتمالا دلیل‌اش به توانایی‌های بالای پلت‌فرم پژو 206 تیپ 5 و ظاهر نسبتا به‌روز این خودرو بازمی‌گردد. خودرویی که با بهایی بسیار کمتر از خودروهایی وارداتی چون هیوندای آی20 و پیکانتو، توانمندی‌های بالاتری از خود به نمایش می‌گذارد و ترمزهای قدرتمند و قابل اطمینانی دارد.
پژو ۲۰۷ i  در واقع چه از نظر پلتفرم و چه از نظر مشخصات فنی دقیقا مشابه تیپ ۵ و تیپ ۶ پژو ۲۰۶ است. اما تغییرات ظاهری که با هدف هرچه مدرن‌تر کردن این اتومبیل انجام شده است، باعث شده تا به طور کلی نام این خودرو متفاوت باشد. اینک ۲۰۷ از نظر داخلی تفاوت‌های زیادی را با مدل قبلی خود دارد تا کاربر بسته به سلیقه خود یکی از این پژو‌ها را انتخاب کند.

خودرو پژو ۲۰۶ SD V2 دنده ای سال ۱۳۹۵



فروش ماشین پژو 206


پژو 206 اس دی یا آریان پنجمین و آخرین گونه از انواع مختلف خودرو 206 به شمار می آید. این خودرو در میان مدل های دیگر خانواده خود شامل 206 هاچ بک 3 در و 5 در، کوپه روباز و استیشن به دلیل برخورداری از صندوق عقب بزرگ و جادار، نقش خود را به عنوان یک خودرو خانوادگی تمام عیار به خوبی ایفا می کند. 206 اس دی در قسمت عقب فضای زیادی را برای سرنشینان فراهم کرده و ایمنی بالایی را برای تمام مسافرانش به ارمغان می آورد. صندلی های عقب اس دی قابلیت تا شدن را دارند که با این کار ظرفیت صندوق عقب افزایش قابل توجهی پیدا می کند.


ایران خودرو در ابتدا 206 صندوق دار را در 3 مدل V9 ، V8 و V20 به تولید رساند، که V9 و V8 از موتوری 1600 سی سی بهره می برد و قدرت اسب بخار هر دو 110 است، در حالی که V20 موتوری 1400 سی سی داشته و 75 اسب بخار قدرت تولید می کند. در این بین تنها V9 گیربکس اتومات دارد و پر شتاب تر از V8 و V20 است.


پژو 206 آریان پنجمین و آخرین گونه از انواع مختلف خودرو 206 به شمار می آید. این خودرو در میان مدل های دیگر خانواده خود شامل 206 هاچ بک 3 در و 5 در، کوپه روباز و استیشن به دلیل برخورداری از صندوق عقب بزرگ و جادار، نقش خود را به عنوان یک خودرو خانوادگی تمام عیار به خوبی ایفا می کند. 206 اس دی در قسمت عقب فضای زیادی را برای سرنشینان فراهم کرده و ایمنی بالایی را برای تمام مسافرانش به ارمغان می آورد. صندلی های عقب اس دی قابلیت تا شدن را دارند که با این کار ظرفیت صندوق عقب افزایش قابل توجهی پیدا می کند.


ایران خودرو در ابتدا 206 صندوق دار را در 3 مدل V9 ، V8 و V20 به تولید رساند، که V9 و V8 از موتوری 1600 سی سی بهره می برد و قدرت اسب بخار هر دو 110 است، در حالی که V20 موتوری 1400 سی سی داشته و 75 اسب بخار قدرت تخودرو پژو ۲۰۶ SD دنده ای در حال حاضر دارای دو  تیپ V2، V8 است. هر دو این تیپ‌ها از پیشرانه مشترک و نام‌آشنای TU5 استفاده می‌کنند. تیپ V2 نمونه‌ی گازسوز این پیشرانه است. این مدل در حالت بنزینی، توانایی تولید ۱۰۵ اسب بخار قدرت در دور ۵۸۰۰ و ۱۴۲ نیوتن‌متر گشتاور در دور ۴۰۰۰ و در حالت گازسوز، توانایی تولید ۹۵ اسب بخار قدرت و ۱۲۵ نیوتن‌متر قدرت را دارد. پس باید تیپ V2 را مدل گازسوز ۲۰۶ صندوق‌دار دانست.


خودرو پژو ۲۰۶ SD دنده ای یا صندوق دار در کل کم مصرف است و یورو ۴ را پاس کرده است، به نحوی که V9 آن در هر ۱۰۰ کیلومتر سیکل اتوبان ۵.۸ لیتر بنزین میسوزاند. از جنبه تجهیزات رفاهی و ایمنی V9 بهترین شرایط را دارد و V20 ساده ترین مدل آن به حساب می آید. V9 از ایربگ و ترمز ضد قفل بهره برده و به نوعی مدل صندوق دار ۲۰۶ تیپ ۵ است.


در بخش رفاهی و ایمنی می‌توان مواردی نظیر سیستم ترمز ضدقفل ABS، سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD، ششیشه‌بالابر برقی درهای جلو، شیشه‌بالابرهای دستی، ایموبلایزر، سیستم تهویه مطبوع دستی، چراغ‌های مه‌شکن، ایموبلایزر، کیسه هوای راننده و سرنشین جلو را برای V2 برشمرد.


هندلینگ مناسب خودرو پژو ۲۰۶ SD  دنده ای یا صندوق دار در سر پیچ ها با وجود داشتن صندوق عقب قابل قبول و مناسب است. از این محاسن بگذریم خودرو پژو ۲۰۶ SD دنده ای یا صندوق دار حسن های دیگری چون عملکرد خوب کولر و بخاری، نرم بودن دنده ها در مقایسه با ۲۰۶ هاچ بک، مناسب بودن با آب و هوای ایران و صندلی راحت دارد. یکی دیگر از محاسن آن سیستم تعلیق بسیار مناسب است و صدای موتور و گیربکس به گفته مشتریان داخل کابین نمی پیچد.


 در این مدل با استفاده از یک جعبه‌دنده‌ی ۵سرعته‌ی دستی می‌تواند در بهترین حالت در مدت زمان ۱۲.۲ ثانیه به ‌صدکیلومتر در ساعت برسد. فضای صندوق بار برای این مدل به علت قرارگیری مخزن سوخت، به ۳۲۵ لیتر رسیده است.د می کند. در این بین تنها V9 گیربکس اتومات دارد و پر شتاب تر از V8 و V20 است.