نمایندگی فروش ماشین

فروش انواع ماشین داخلی و خارجی - نقد و اقساط

نمایندگی فروش ماشین

فروش انواع ماشین داخلی و خارجی - نقد و اقساط

خودرو پژو GLX 405 دنده ای سال ۱۳۹۵





مشخصات پژو ۴۰۵ جی ال ایکس


خودرو ۴۰۵ جی ال ایکس در دو مدل GL , GLX به بازار اتومبیل ارائه شده است. فضای درخور به کار برده شده در بین ماشین های هم رده خود و فاصله زیاد دو اکسل جلو و عقب و فاصله زیاد ثبات چرخ های جلو و عقب از هم باعث شده که یک اتومبیل درخور و آرام را برای مسافرت های با مسافت زیاد و همچنین آرامش و اطمینان خاطر را برای مسافران باشد.

در خودرو پژو GLX 405 دنده ای سال ۱۳۹۵ فاصله دو محور عقب و جلو از هم ۲۶۶۹ میلیمتر بوده که مثل همه مدل های اتومبیل پژو ۴۰۵ از حد متوسط هم رده خود جلوتر می باشد. محور چرخ در بررسی پژو ۴۰۵ مجهز به بازوهای عرضی و فنرهای مارپیچ مجهز به فنر لول و کمک فنر ضد چرخش به کمک فنرهای دو جهته است.

موتور نرم و کم صدای این خودرو ۴ سیلندر بوده و با حجم ۱۸۰۰ سی سی، تلفیقی از قدرت و کشش مناسب را به همراه مصرف سوخت کم و آلایندگی پایین در اختیار قرار می دهد. پژو ۴۰۵ جی ال ایکس از امکانات فنی و رفاهی روز دنیا مثل موتور انژکتوری با مدیریت الکترونیکی، شیشه های برقی، کولر، فرمان هیدرولیک و آینه های برقی استفاده می کند که همه این امکانات باعث شده که اتومبیل موفقیت های زیادی را در میان طرفداران ماشین بدست آورد.



ماشین پژو ۴۰۵ GLX  در ابتدای عرضه‌ خود در کنار مدل GL از یک پیشرانه‌ی ۱.۶ لیتری با کد XU5 2C استفاده می‌کرد که از سری پیشرانه‌های PSA XU بود و در مدل‌های دیگری مثل پژو ۳۰۹ و سیتروئن BX هم به کار می‌رفت.اما بعدها ایران خودرو از پیشرانه های ۱.۹ لیتری قدرتمندتر XU9 2C بر روی خودروها بهره برد که بر روی دو مدل  GL و GLX قرار داد.


در حال حاضر از پیشرانه‌ی L3 که خودرو پژو ۴۰۵ GLX از آن استفاده می کند، که توانایی تولید حداکثر توان ۱۰۰ اسب بخار در دور موتور ۶۰۰۰ دور بر دقیقه و حداکثر گشتاور ۱۵۳ نیوتن متر در دور موتور ۳۰۰۰ دور بر دقیقه را دارد.


از جمله امکانات ایمنی که می توان به آن در مدل ۱۳۹۵ پژو ۴۰۵ GLX  اشاره کرد سیستم ترمز ضد قفل (ABS) چهار کاناله به همراه سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز (EBD)، چراغ‌های مه‌شکن عقب، دو عدد کیسه‌ی هوای ایمنی برای راننده و سرنشین جلو، قفل مرکزی با سوئیچ کنترل از راه دور رادیویی و سیستم ضد سرقت می باشد.

اعلام طرح تولید موتورهای ملی کم مصرف

یکی از اصلی‌ترین چالش‌های صادرات خودرو از کشورمان، نبود گیربکس اتوماتیک و همچنین موتورهایی با حجم پایین است و قابلیت‌هایی که این موتور دارد، استفاده از آن در خودروهای هیبریدی است.

به گزارش اخبار خودرو ، یکی از اصلی‌ترین چالش‌های صادرات خودرو از کشورمان، نبود گیربکس اتوماتیک و همچنین موتورهایی با حجم پایین است. موتور خودروهای ایرانی غالبا حجم ۱۷۰۰ سی‌سی دارند و این مساله در صادرات کشورمان تاثیرگذار است چرا‌که بیشتر کشورها مالیات و عوارض بسیاری بر موتورهایی با حجم مصرف بالاتر از ۱۵۰۰ سی‌سی دریافت می‌کنند.

همچنین کشورهای مختلف با افزایش استانداردها و در جهت جلوگیری از افزایش مصرف سوخت، مالیات بسیاری بر خودروهایی با سوخت بالاتر از ۵لیتر وضع کرده‌اند.

مسائل این‌چنینی باعث می‌شود مصرف‌کننده خارجی با وجود ارزان‌تر بودن خودروهای ایرانی نسبت به خودروهای سایر کشورها، از خرید آن اجتناب کند. یکی از برنامه‌هایی که شرکت‌های خودروساز در راستای افزایش میزان صادرات خود طی سال‌های گذشته در پیش گرفته‌اند، استفاده از موتورهایی با حجم پایین و همچنین بهره‌گیری از گیربکس‌های اتومات است.

در این راستا به نظر می‌رسد با عرضه خودروهایی همچون کوییک و ساینا اتومات در بازارهای بین‌المللی، صادرات خودرو از کشورمان بیش از گذشته باشد و به تبع آن صادرات قطعه نیز افزایش پیدا کند. افزایش صادرات موجب ارزآوری و افزایش سود خودروسازان داخلی خواهد شد و باعث می‌شود این شرکت‌ها با فراغ بال در زمینه توسعه محصولات خود گام بردارند.

میرسهیل به نقش پر‌رنگ این موتورها در افزایش صادرات خودرو از کشورمان اشاره می‌کند و تولید این موتورها را سبب ایجاد جهش سه‌دهه‌ای در فناوری تولید موتور در کشورمان می‌داند.

سایپا قرار است روی چه خودروهایی از این موتور استفاده کند؟ 
قرارداد به این صورت بوده که روی دو پلت‌فرم‌ از سایپا قرار بگیرد اما صحبت‌هایی درباره پلت‌فرم سوم هم شده است. یکی از این پلت‌فرم‌ها، SP است که جدید بوده و در حال توسعه است. همچنین روی پلت‌فرم x200 یا خودروی تیبا هم این موتور سوار خواهد شد. اولین مشتریان این موتورهای سه سیلندر شرکت سایپا بوده که قرار است روی محصولات مختلف خود، این موتورها را قرار بدهد. البته باید اضافه کنم این موتور چند مشتری دیگر هم در خارج از کشور دارد اما در حال حاضر سایپا مشتری اصلی این موتورهاست که قرار شده سالانه ۲۵۰ هزار دستگاه موتور برای محصولاتش استفاده کند.

به‌طور کلی این موتور روی چه نوع خودروهایی قرار می‌گیرد؟ 
این موتور روی همه خودروهای ۷۵ تا ۱۶۰ اسب‌بخاری قرار می‌گیرد. یعنی روی کلیه خودروهای کلاس A.B.C سوار خواهد شد.

شرکت‌ شما چه برنامه‌هایی برای آینده دارد؟
برنامه داریم در کوتاه‌ترین زمان به تیراژ اسمی ۲۵۰ هزار دستگاه موتور برسیم. همچنین امیدواریم بعد از این، موتورهای دیگر را هم وارد بازار کنیم. برنامه دیگر ما ورود گیربکس‌‌های جدید به بازار خواهد بود. می‌خواهیم به‌عنوان یک تامین‌کننده تیر-وان پاورترین در بحث قوای محرکه وگیربکس شناخته شویم.

پیش‌بینی شما از آینده بازار ایران چیست؟
ارقام و اعدادی که برای سال ۱۴۰۴ پیش‌بینی شده، کاملا مشخص است. از ۳ میلیون دستگاه خودرویی که باید تولید شوند، ۲ میلیون دستگاه آن برای مصرف داخلی در نظر گرفته شده است. با توجه به استانداردهای مصرف سوخت و آلایندگی که در این زمینه وجود دارد ما هیچ گزینه‌ای برای تولید خودروهای با آلایندگی پایین نداریم و ۲۵۰ هزار دستگاه موتوری که قرار است تولید کنیم، تنها ۱۰ درصد بازار خواهد بود. جا دارد که ما بیشتر از این‌ها کار کنیم و این ۲ میلیون دستگاه خودرویی که قرار است در کشور تولید شوند با آلایندگی کمتری همراه باشند. باید روند تولید خودروهایی که آلایندگی بالایی دارند، اصلاح شود.

با قرار گرفتن این موتورها روی خودروهای جدید، وضعیت صادرات از کشورمان چه تغییری خواهد کرد؟ 
وضعیت صادرات با این موتورها بسیار بهتر خواهد شد و به‌طور کلی وضع صادرات را بهبود می‌بخشد. همین حالا اگر خودروسازان کشور بخواهند خودروهایشان را با این مصرف سوخت به اروپا صادر کنند، باید حدود ۱۲ هزار یورو جریمه بپردازند. در نتیجه اگر موتور به‌روزی باشد و بتوانیم معضل مصرف سوخت بالا را حل کنیم، به همان نسبت صادرات خودرو از کشورمان آسان‌تر انجام خواهد شد و رونق خواهد گرفت. ضمن اینکه این موتور مطابق آخرین فناوری روز دنیا طراحی شده است و تولید آن سبب ایجاد جهش ۳ دهه‌ای فناوری تولید موتور خودرو در داخل کشور خواهد شد.
یکی از بحث‌ها در خصوص این موتور که به دولت پیشنهاد داده بودیم، استفاده از آنها برای خودروهای هیبریدی بود. یعنی این موتور باید قابلیت داشته باشد که برای خودروهای هیبریدی هم استفاده شود. اتفاقا یکی از قابلیت‌هایی که این موتور دارد، استفاده از آن در خودروهای هیبریدی است. ضمن اینکه با یک شرکت در حال مذاکره در این خصوص هستیم.
دانشگاه‌ها چه نقشی در ایفای این پروژه دارند؟
ارتباط با دانشگا‌ه‌ها بسیار اهمیت دارد. با دانشگا‌ه‌ها برای یک‌سری از بخش‌ها مانند تست خودرو همکاری خواهد شد. در بحث انتقال فناوری نیز با دانشگاه تهران همکاری صورت خواهد گرفت. در بخش تولید موتور نیز با یکی از دانشگا‌ه‌ها همکاری می‌شود.
ضمن اینکه در بخش طراحی و بحث انتقال فناوری با خارجی‌ها همکاری شده است و شروع تولیدمان با حدود ۵۵ درصد ساخت داخل خواهد بود و ظرف سه سال به ۸۵درصد داخلی سازی خواهد رسید. با تحقق این انتقال فناوری، متخصصان داخلی دانش لازم برای طراحی و ساخت موتورهای با فناوری روز دنیا را در قالب job sharing تعیین‌شده بین طرف اروپایی و بخش دانش‌بنیان خصوصی داخلی به دست آوردند.
این مساله تا حدودی منابع مالی ما را که قرار است از صندوق توسعه ملی تامین شود، با مشکل رو‌به‌رو می‌کند. بخشی از این کار هزینه‌های ارزی دارد که صندوق توسعه ملی باید حمایت کند که در این خصوص شورای اقتصاد مصوبه‌ای داشته اما اجرایش هنوز معطل مانده است.

خودرو پژو ۲۰۶ تیپ ۳ دنده ای سال ۱۳۹۰


پژو 206 تیپ 3


این خودرو در اواخر سال 1998 میلادی از سوی کمپانی پژوی فرانسه به منظور جایگزینی با محصول پا به سن گذاشته این برند یعنی مدل 205 وارد بازار شد.

 ایرانی‌ها پژو 206 را برای اولین‌بار از نزدیک در اوایل سال 1380 در خیابان ها ملاقات کردند. محصولی که در میان مردم به پژوی چشم گربه ای معروف شد در زمان خودش به روزترین محصولی بود که در بازار خودرو ایران قابل خرید بود.

پژو 206 به دلیل برخورداری از طرحی مدرن و جلوتر از زمانش بسیار مورد توجه جوانان قرار گرفت. البته تنها شکل ظاهری این خودرو نبود که فاکتور برتری‌اش نسبت به رقبا بود.


پژو 206 فروش اقساطی


پژو ۲۰۶ تیپ ۳ دنده ای: درباره این خودرو باید گفت که این خودرو در واقع یک تیپ پنج است که موتور و گیربکس آنرا با یک تیپ ۲ تعویض کرده‌اند. در طراحی و تولید ماشین پژو ۲۰۶ تیپ ۳ دنده ای از آخرین دستاوردهای فنی و مهندسی دنیا استفاده شده و فهرست تجهیزات استاندارد آن در تیپ های مختلف، توجه هر مشتری را به خود جلب می کند.

بیش از ۵ میلیون دستگاه پژو ۲۰۶ در سراسر دنیا تولید و عرضه شده است و شرکت ایران خودرو یکی از مهم ترین پایگاه های تولید این خودرو در جهان به شمار می رود. پژو ۲۰۶ به خاطر چالاکی و قابلیت های دینامیکی بالا، سازگاری با محیط زیست و مصرف سوخت پایین، قیمت مناسب و مطابقت با استانداردهای روز جهان محبوبیت ویژه ای چه در میان جوانان و چه در میان خانواده ها به دست آورده است.

پژو ۲۰۶ تیپ ۳ دنده ای بیشتر تجهیزاتی که در تیپ ۵ نصب می شد را با خود به همراه داشت ولی موتورش همان نمونه ۷۵ اسبی TU3 بود که ۱.۴ لیتر حجم دارد. این خودرو در زمان خودش یکی از آپشنال‌ترین خودروهای بازار بود چرا که سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، آینه‌های گرمکن‌دار برقی، دو کیسه هوا، ترمز ABS،EBD، سیستم صوتی کلاریون و … از جمله آپشن های این تیپ بودند که البته با قیمتی مناسب عرضه می‌شدند.

خودرو پژو ۲۰۶ تیپ ۵ دنده ای سال ۱۳۹۵


خرید پژو 206 تیپ 5



پژو 206 را باید یکی از مدل‌های بسیار موفق پژو دانست که به بسیاری از بازارها و کشورها راه پیدا کرد و در اکثر آن‌ها بسیار خوش درخشید. طراحی و آغاز تولید 206 به اواخر سال‌های 1998 و اوایل 2000 باز می‌گردد. زمانی که اکثر خودروسازان درگیر تولید خودروهایی با طراحی ظاهری کسل‌کننده و محافظه‌کارانه بودند، پژو با معرفی مدل 206 با چهره‌ای خشن و جذاب و طراحی پیشرو از زمان خود، توانست موفقیت چشمگیری به دست آورد و طیف گسترده‌ای از جوانان را مجذوب خود کند. ورود این خودرو در اواخر دهه‌ی 70 و سپس شروع مونتاژ آن در شرکت ایران‌خودرو را باید یکی از اتفاقات خوشایند صنعت خودروسازی کشورمان دانست. پس از قطع جهانی تولید 206 در سال 2010 در بسیاری از کشورهای اروپایی و تولید مدل 206+ به جای آن، کماکان مونتاژ این مدل در کشورمان ادامه یافت.


ماشین پژو ۲۰۶ تیپ ۵ دنده ای : بعد از ۱ سال تولید تیپ ۳ با همان موتور کم قدرت ۱۴۰۰ سی سی , این نیاز احساس شد که برای ماشین خوش دستی مانند پژو ۲۰۶ , یک موتور قوی تر که نیازهای اسپرت آن را برآورده کند لازم است . بنابراین علاوه بر داشتن تجهیزات استاندارد تیپ ۳ , این تغییرات در ارائه تیپ ۵صورت گرفت.


206 تیپ 5 شرایطی


طبق ادعای سازنده، خودرو پژو ۲۰۶ تیپ ۵ دنده ای قابلیت دسترسی به حداکثر سرعت ۱۸۵ کیلومتر بر ساعت را دارد؛ هم‌‌چنین برای به حرکت درآوردن جثه ۱۱۳۸ کیلوگرمی این خودرو از حال سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت، به ۱۲.۶ ثانیه زمان نیاز است.


مصرف سوخت خودرو پژو ۲۰۶ تیپ ۵ دنده ای در شهر ۸.۸ لیتر و در جاده ۵.۴ لیتر اعلام شده است که در نتیجه‌ی این اعداد، به سیکل ترکیبی (میانگین مصرف سوخت) صدی ۶.۶ لیتر دست پیدا می‌کند.جهت مقایسه قدرت این موتور باید در نظر گرفت که قدرت موتور پژو ۴۰۵ چیزی حدود ۹۰ اسب بخار می باشد. (زانتیای ۱۸۰۰ سی سی دارای قدرت ۱۱۰ اسب و زانتیای ۲۰۰۰ سی سی دارای قدرت ۱۳۵ اسب بخار می باشد).

خودرو پژو ۲۰۶ تیپ ۶ اتوماتیک سال ۱۳۹۵


فروش پژو 206 تیپ 6


خودرو پژو 206 یکی از پرفروش‌ترین خودروهای پژو محسوب می‌شود که در سال 1998 توسط پژو جایگزین مدل 205 شد و تا سال 2010 تولید آن ادامه یافت و با فروش نزدیک به 7 میلیون دستگاه 206، به‌نوعی رکورددار است. تولید 206 از سال 2001 در ایران آغاز و با توجه به موتورها و امکانات به تیپ‌های مختلف تقسیم شد.  بعدها مدل صندوق‌دار سدان آن با نام 206SD  در ایران ‌خودرو طراحی و ساخته شد.

تیپ‌های مختلف 206 عبارت‌اند از پژو 206 تیپ 6 با موتور 1.4 لیتری و حداقل امکانات. فرمان دوشاخه وجه تمایز آن از تیپ دو است. ، تیپ 3 باز هم با همان موتور ولی امکانات رفاهی بیشتر، تیپ 4 که امکانات رفاهی‌اش را از تیپ 2 و موتور خود را از تیپ 5 به ارث برده و همچنین از یک گیربکس اتوماتیک بهره می‌برد. 



تیپ۱ با موتور ۱.۴ لیتری و حداقل امکانات. فرمان دوشاخه وجه تمایز آن از تیپ دو است. تیپ ۲ با همان موتور ولی با سیستم مولتی‌پلکس ، تیپ ۳ باز هم با همان موتور ولی امکانات رفاهی بیشتر، تیپ ۴ که امکانات رفاهی‌اش را از تیپ ۲ و موتور خود را از تیپ ۵ به ارث برده و همچنین از یک گیربکس اتوماتیک بهره می‌برد. در آخر هم تیپ پنج و شش که تیپ پنج با موتور ۱.۶ لیتری ۱۱۰اسبی و گیربکس دستی یکی از جذاب‌ترین هاچ‌بک‌های بازار داخل به شمار می‌رود، تیپ شش هم با موتوری مشابه ولی با گیربکس اتوماتیک برای کسانی که از گرفتن کلاچ در ترافیک شهری خسته شده‌اند مناسب است.

تیپ چهار درحقیقت تیپ ششی است که در بخش امکانات خساست به خرج داده است. موتور آن همان موتور tu5 با قدرت ۱۱۰ اسب و گشتاور ۱۴۲ نیوتن‌متر در ۵۸۰۰ دور بر دقیقه است که با گیربکس اتوماتیک تیپ ترونیک AL4  کوپل شده و می‌تواند طبق اعلام کارخانه، شتاب ۱۱.۴ ثانیه‌ای را ثبت کند. (اگر بتواند!) تیپ ۴ امکانات رفاهی کمی دارد و کولر آن به صورت دستی تنظیم می‌شود؛ ولی ترمزهای آن برخلاف تیپ دو دیسکی است.