نمایندگی فروش ماشین

فروش انواع ماشین داخلی و خارجی - نقد و اقساط

نمایندگی فروش ماشین

فروش انواع ماشین داخلی و خارجی - نقد و اقساط

معرفی هیوندای توسان جدید در نسخه هیدروژنی

روسازی هیوندای یک گام به جلو برداشت و اخیراً در سئول پایتخت کره جنوبی، از نسخه “نزدیک به تولید” کاسنپت هیدروژنی خود رونمایی کرده است که در ادامه مروری کوتاه بر روی آن خواهیم داشت.


به گزارش اخبارخودرو، به طور دقیق‌تر اگر بخواهیم صحبت کنیم، می‌توان گفت که در ماه مارس سال جاری، کمپانی خودروسازی هیوندای در جریان نمایشگاه بین المللی ژنو ۲۰۱۷ از یک خودروی کانسپت شاسی بلند رونمایی کرد که از یک سیستم محرک هیدروژنی در زیر کاپوت خود سود می‌برد، حال در این چندماه که از معرفی اولیه می‌گذرد، کمپانی خودروسازی هیوندای تلاش خود را انجام داده و یک نسخه نزدیک به تولید از این خودروی شاسی بلند هیدروژنی تحت عنوان “Next Generation FCEV” یا به عبارتی دقیق‌تر، “نسل بعد ماشین‌های هیدروژنی” ارائه کرده است که در صورت رسیدن به مرحله نهایی و سپس تولید، به عنوان یک جایگزین برای هیوندای توسان هیدروژنی کار خود را در بازارهای جهانی آغاز خواهد کرد که برای آن یک محدوده حرکت ۵۸۰ کیلومتر تنها با یک مخزن سوخت هیدروژن پیش بینی شده است و با معرفی هیوندای توسان جدید در نسخه هیدروژنی این خودرو می توان به بازار رقابت با خودروسازان عرضه کرد.


همانطور که انتظار می‌رود، هیوندای تنها یک نسخه تکامل یافته از خودروی شاسی بلند هیدروژنی خود را ارائه کرده است و هنوز اطلاعات دقیقی از مشخصات فنی این خودرو ارائه نکرده است، اما به صورت شایعه وار گفته می‌شود که این خودرو علاوه بر سیستم محرک هیدروژنی، از یک موتور الکتریکی هم استفاده خواهد کرد که دارای قدرت ۱۲۰ کیلووات در کنار گشتاور ۴۰۰ نیوتن متر خواهد بود که بر روی چرخ‌های محرک جلو نصب می‌شود.

معرفی مرسدس بنز میباخ ۶ کابریولت

مرسدس‌بنز در همایش مونته‌ری کالیفرنیا، از نسخه کابریولت خودروی مفهومی ویژن مرسدس-میباخ ۶ رونمایی کرد.
به گزارش اخبار خودرو؛ سال گذشته بود که مرسدس از مدل مفهومی ۲ سرنشینه‌ی نامعقولی با نام ویژن مرسدس-میباخ ۶ (Vision Mercedes-Maybach 6) در همایش مونته‌ری رونمایی کرد. به این دلیل لقب نامعقول به این خودرو داده شد که طول این خودروی ۲ سرنشینه، ۵.۸ متر بود. این خودرو مجهز به یک پیشرانه‌ی برقی با قدرت ۷۵۰ اسب بخار بود.
از آنجایی که ویژن مرسدس-میباخ ۶ کابریولت، تقریبا مشابه مدل کوپه سال گذشته است، مشخصات فنی یکسانی به همراه دارد. کابریولت نیز ۲ سرنشینه با ۵.۸ متر طول و سیستم قوای محرکه‌ی الکتریکی با ۷۵۰ اسب بخار قدرت است. طبق ادعای مرسدس بنز، سیستم قوای محرکه‌ی این خودرو قادر است بدنه‌ی غول‌پیکر آن را در ۴ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برساند. 
به گفته‌ی مسئولان مرسدس بنز، رنگ آبی تیره حس قایق تفریحی را القا می‌کند که البته به نظر ما ابعاد خودرو به‌تنهایی برای القای حس یک قایق کافی است. کروکی شدن خودرو، نمای بدنه را بیشتر از آنچه تصور می‌شد، تغییر داده است. با ظاهر شدن رنگ نمای داخلی خودرو و تضاد به وجود آمده بین رنگ بدنه و کابین، گویا خودرو کوچک‌تر به نظر می‌رسد. نبودن سقف و از بین رفتن حالت فست‌بک نیز نمای بهتری به بخش انتهایی خودرو بخشیده است.
زمان معرفی مرسدس بنز میباخ ۶ کابریولت ؛ فضای داخلی مدل روباز نیز تقریبا مشابه مدل کوپه است؛ استفاده از چرم سفید روی صندلی‌‌ها، درب‌ها و داشبورد یکی از وجوه تشابه میباخ کابریولت و برادر کوپه‌ی آن است. نوار روشن تعبیه‌شده در اطراف کابین، فضایی متفاوت به ارمغان آورده است. طراحی شفاف کنسول وسط که امکان مشاهده‌ی خطوط انتقال جریان و اطلاعات را فراهم کرده، زیبایی دوچندانی به کابین میباخ ۶ روباز بخشیده است. از فلز به رنگ طلایی در نمای داخلی استفاده شده است و دوخت چرمی نیز به رنگ طلایی است. بزرگ‌ترین تفاوت بخش داخلی این خودرو نسبت به نسخه‌ی کوپه، طراحی متفاوت دریچه‌های هوا و استفاده از چوب در بخش پایینی کابین برای القای حس و حال قایق‌ها‌ی تفریحی است. دکمه‌های قرارگرفته روی صندلی‌ها که به نور پس‌زمینه مجهز شده‌‌اند، به نشان مرسدس بنز مزین هستند.
در معرفی مرسدس بنز میباخ ۶ کابریولت ؛ درب کاپوت میباخ ۶ کابریولت مانند خودروهای قبل از جنگ جهانی، ۲ پنل دارد که با یک لولای مرکزی به هم متصل شده‌اند. به دلیل استفاده از موتور برقی و باتری‌های تعبیه‌شده در بخش زیرین خودرو، زیر کاپوت فضای گسترده‌ای در اختیار کاربران قرار گرفته است که البته آن‌چنان که از یک خودروی ۶ متری انتظار می‌رود، جادار نیست؛ یک طرف فضای بار کاپوت، مخصوص چمدان، ۲ چتر، قاشق و چنگال، بشقاب و دیگر وسایل غذاخوری طراحی شده است. محفظه‌های طراحی‌شده چندان کاربردی به نظر نمی‌رسند؛ با این حال جنبه‌ی نمایشی و لوکس بودن خودرو همان‌طور که از یک میباخ انتظار می‌رود، به‌خوبی طراحی شده است.
مانند مدل کوپه، احتمال عرضه مرسدس میباخ ۶ روباز بسیار پایین است. با این حال در صورتی که فردی مبلغ کافی برای تولید آن را بپردازد، ممکن است مرسدس بنز آن را بسازد. البته امکان تولید نسخه‌ی ساده‌تر این خودرو تحت برند الکتریکی جدید مرسدس بنز وجود دارد.

خودرو سورن ELX دنده ای



سمند سورن قسطی


در مشخصات خودرو سمند ای ال ایکس گفتیم که این اتومبیل توسط ایران خودرو و با برند خودروی ملی وارد رقابت با خودروسازان شد و توانست جای خود را در بین مردم باز کند.

 ماشین سمند سورن ای ال ایکس روی پلت فرم پژو ۴۰۵ است .هر چند در ابتدای تولید به خاطر طراحی که داشت مخالفان زیادی داشت اما در بررسی فنی و علمی بدنه یکی از زیباترین ماشین های تولید شده داخل کشور محسوب می شود که افزون بر طراحی مناسب و در عین حال داشتن سادگی دلنشین نیز می باشد.

در مشخصات فنی خودرو سورن ELX دنده ای ؛ نخستین تیپ سمند سورن شامل موتور XU7JPL3 با حجم ۱۷۶۱ سی سی و با قدرت ۱۰۰ اسب بخار است و بعد ها موتور EF7 با حجم ۱۶۵۰ سی سی و با قدرت ۱۱۳ اسب بخار روی آن نصب شد، این نسخه با نام سورن ELX  در سال ۱۳۸۵ تولید شد .

سورن‌ ELX‌ جدید از پیشرانه‌ی ملی‌ EF7‌ بهره می‌برد که توانایی تولید ۱۱۴ اسب‌بخار قدرت در دور ۶۵۰۰ و ۱۵۵ نیوتن متر گشتاور در دور ۵۰۰۰ را دارد. این پیشرانه با نسبت چگالی ۱۱ به ۱ می‌تواند سورن سنگین وزن (۱۲۴۰ کیلوگرم) را در مدت زمان ۱۲ ثانیه به سرعت صد کیلومتر در ساعت برساند.


خرید سمند سورن


سمند سورن‌ ELX‌ مانند تمامی اعضای خانواده‌ی سمند از جعبه دنده‌ی پنج سرعته‌ی دستی بهره می‌برد. از طرفی سورن‌ ای ال ایکس جدید کاملا مجهز شده است از‌جمله تجهیزات رفاهی و ایمنی قابل عرضه در سورن‌ ELX‌ جدید می‌توان به ترمزهای دیسکی جلو و عقب، ترمز ضد‌قفل‌ ABS، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز‌ EBD، سیستم تهویه‌ی مطبوع اتوماتیک، سیستم صوتی پیشرفته با درگاه‌ USB‌ و هندزفری بلوتوث و کلیدهای کنترلی روی فرمان، چراغ‌های مه‌شکن، آینه‌های جانبی برقی مجهز به گرمکن و تاشونده خودکار، سنسور دنده عقب، صندلی‌های برقی جلو، شیشه بالابرهای برقی، ایموبلایزر اشاره کرد.


سمند سورن ظاهری متفاوت با دیگر سری های خودروی سمند دارد و در واقع فیس لیفتی روی آن صورت گرفته و آن را زیباتر از سایر نسخه های سمند کرده است. علاوه بر تفاوت ظاهری سمند سورن با دیگر نسخه های سمند ، تفاوت داخلی این خودرو نیز نسبت به دیگر نسخه ها در سیستم تهویه اتوماتیک ، بلوتوث جهت اتصال گوشی به خودرو ، قرار گرفتن برخی از دکمه های سیستم صوتی و تماس بر روی فرمان و ستون فرمان تلسکوپی است که در صورت تصادف از داخل جمع شده و مانع از اسیب به راننده می شود. همچنبن از نظر ایمنی سورن معمولی دارای یک ایربگ و سورن ELX دارای دو ایربگ است.

خودرو سورن ELX Turbo دنده ای


نمایندگی فروش سمند


تولید سری توربو از موتور ملی (EF7) به سال ها قبل بر می گردد، نخستین نمونه های این موتور با همکاری یک شرکت آلمانی در سال ۸۷ در ایران ارائه شد، اما پس از عرضه نخستین مدل های سمند موتور ملی در سال ۸۹ و با شدت یافتن تحریم ها در سال های بعد، تولید انبوه این موتور به تعویق افتاد.

اتومبیل سمند سورن مدل تغییر چهره داده شده سمند معمولی X7  و سمند LX است. این اتومبیل نخستین بار بعد از سمند معمولی توسط ایران خودرو عرضه شد.

در بررسی مشخصات ماشین سمند از لحاظ ظاهری و در طراحی بیرونی بدنه و آپشن ها متفاوت است. در تفاوت داخلی که در اتومبیل سمند  جود دارد در تصادفات از درون جمع شده و از آسیب دیدن راننده جلوگیری می کند و از طرفی دیگر صدای موتور کمتر به داخل اتاق ماشین می رسد و تنظیم گودی کمر صندلیهای جلو، داشتن ایربگ در مدل ELX، تنظیم نور چراغ های جلو از داخل، سیستم تهویه مطبوع خودکار و….. داشتن امکانات رفاهی  و ایمنی دیگر باعث شده از سمند معمولی متمایز باشد.

در مشخصات فنی پژو سمند می توان به موتور جدید پرقدرت با فناوری روز دنیا به همراه شتاب و چالاکی بالاتر و آلایندگی و مصرف سوخت کمتر  و مورد پسند بودن جوانان اشاره کرد.


 فروش سمند ای ال ایکس


این موتور توربو شارژ دارای مزیت هایی مثل افزایش قدرت و شتاب خودرو بدون بالا بردن حجم موتور، افزایش عملکرد و بھره وری سوخت، سوخت کاملتر و مصرف سوخت پایین تر نسبت به موتور معمولی است.

سورن ای ال ایکس توربو در مدت ۱۰ ثانیه از سرعت صفر به ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد. بر اساس ادعای مسئولان ایران خودرو، سورن توربو شارژ با موتور ۱۷۰۰ سی‌سی هم قدرت خودرویی با موتور ۲۴۰۰ سی‌سی بوده ولی میزان آلایندگی‌اش برابر با آلایندگی اتومبیلی با موتور ۱۶۰۰ سی‌سی است.

در بررسی سمند یک مقایسه ساده بین موتور توربوشارژ سورن با موتور معمولی نشان می دھد با وجود ۳۰ درصد افزایش قدرت و ۴۰ درصد افزایش گشتاور، میزان مصرف ترکیبی آن حدود ۴/۳ درصد کاھش پیدا کرده است.

توان دنده یک سنگین‌تر شده و ضریب دنده ۲ نیز ثابت مانده است، بنابراین شتاب گیری خوب و قدرتمند سورن توربو در دنده یک در کنار افزایش ۵۰ اسب بخاری قدرت پیشرانه، به سنگین شدن ضریب دنده ۱ نیز ارتباط دارد.

نمایش خودروی هایما S5 در نمایندگی های ایران خودرو

هایما اس ۵ (Haima S5) یک کراس اوور جمع و جور چینی است که در سال ۲۰۱۴ معرفی شد. طراحی این خودرو بر خلاف هایما اس ۷ که از سبک اروپایی پیروی می‌کند، نشان‌دهنده‌ی سبک شرقی آن است.

هایما اس ۵ (Haima S5) یک کراس اوور جمع و جور چینی است که در سال ۲۰۱۴ معرفی شد. طراحی این خودرو بر خلاف هایما اس ۷ که از سبک اروپایی پیروی می‌کند، نشان‌دهنده‌ی سبک شرقی آن است. چراغ‌های جذاب و صیقلی نمای جلویی آن توجه بیننده را به خود جلب می‌کند. به نظر می‌رسد که در طراحی این چراغ‌ها از مرغ دریایی در حال پرواز الهام گرفته شده است. جلوپنجره بزرگ خودرو نیز شبیه به دهان یک کوسه طراحی شده و مجموع این اجزا، نمای ظاهری جذاب و جسورانه‌ای را برای هایما اس ۵ ارائه داده است.

در نمای جانبی، خطوط ساده‌ای به چشم می‌آیند که از چراغ‌های عقب تا درها کشیده شده‌اند و سپس با چرخشی معکوس به سمت گلگیرهای عقب می‌رود. این سبک طراحی به زیبایی نمای جانبی خودرو افزوده و حالتی اسپورت را به آن بخشیده است. همچنین نمای عقب هایما اس ۵ نیز زیبا و عامه‌پسند طراحی شده و به نظر می‌رسد سازندگان از خودروهای فورد و هیوندای نیز الگوبرداری کرده‌اند. شیشه عقب کوچک، یکی از معایب طراحی این خودرو است که دید راننده را تا حدودی کاهش می‌دهد.

طراحی داخلی این کراس اوور چینی، بسیار مدرن و عامه‌پسند است. طراحی اسپورت داشبورد، ظاهر چشم‌نوازی را به کابین خودرو بخشیده و با این که متریال مورد استفاده در داخل کابین از جنس پلاستیک ارزان است اما به شکل نرمی قالب‌گیری شده است. پوشش چرمی با دورنگ مشکی و نارنجی بر روی صندلی‌‌ها کشیده شده و جزئیات آلومینیومی نیز در گوشه و کنار کابین دیده می‌شود. یک صفحه نمایش لمسی متوسط ۷ اینچی و فرمانی با طرح قدیمی، از دیگر مواردی هستند که در کابین هایما اس ۵ به چشم می‌خورند. این خودرو فضای کافی برای ۵ سرنشین بزرگسال را ارائه می‌دهد اما صندوق عقب آن خیلی جادار نیست و تنها ۳۲۰ لیتر ظرفیت دارد.

هایما اس ۵ با دو پیشرانه مختلف ۴ سیلندر بنزینی با حجم ۱٫۶ لیتر تنفس طبیعی و ۱٫۵ لیتری توربو در بازار چین به فروش می‌رسد. این دو پیشرانه به ترتیب از قدرت ۱۲۲ اسب بخار و ۱۶۳ اسب بخار بهره می‌برند. استفاده از زنجیر فولادی غیرقابل تعویض به جای تسمه تایم پلاستیکی که در اکثر خودروها دیده می‌شود از نکات قابل توجه در بخش فنی خودرو است؛ تسمه تایمی که در بیشتر خودروهای امروزی به کار می‌رود پس از هر ۸۰ تا ۱۰۰ هزار کیلومتر باید تعویض شود اما به کارگیری زنجیر فولادی باعث افزایش دوام موتور می‌شود.

گفته می‌شود که هایما S5 از استحکام و ایمنی بالایی برخوردار است و موفق به دریافت ۵ ستاره از موسسه ایمنی C-NCAP چین شده اما هنوز نتایج تست ایمنی معتبرتری مانند Euro NCAP منتشر نشده است. بدنه این خودرو از ۹ درصد فولاد فوق مستحکم، ۶۰ درصد فولاد مستحکم و ۳۱ درصد فولاد استاندارد ساخته شده و میله‌های فولادی ضخیم در تمامی درها به کار رفته است. ۶ کیسه هوا، ترمز ضدقفل ABS، ترمز حالت اضطراری BAS، سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD، سیستم کنترل پایداری ESC، سیستم کنترل لغزش TCS، سیستم کمکی شروع حرکت از سراشیبی HLA، کمربند ایمنی سه نقطه‌ای و پیش کشنده و سیستم ایزوفیکس از جمله تجهیزات ایمنی هستند که در هایما اس ۵ قرار گرفته‌اند. به این ترتیب به نظر می‌رسد که در مجموع، این کراس اوور کوچک چینی، وضعیت خوبی از لحاظ ایمنی دارد.

در کل، با وجود تمام معایب و کمی و کاستی‌ها مانند قرار نگرفتن دو دیفرانسیل برای خودرو، هایما S5 یک کراس اوور زیبا، ایمن و با امکانات مناسب است که با ورود به بازار ایران می‌تواند مشتریان زیادی را به خود جلب کند. زمان عرضه‌ی این خودرو طی چند ماه آینده در بازار کشورمان خواهد بود ولی قیمت نهایی آن اعلام نشده است. قیمت این کراس اوور جمع و جور در چین بین ۸۹ هزار تا ۱۱۳ هزار یوآن برای نسخه‌ی ۱٫۶ لیتری است؛ بنابراین می‌‌توان انتظار داشت که شاهد فروش هایما اس ۵ با قیمتی حدود ۷۰ تا ۷۵ میلیون تومان در ایران باشیم و درنمایش خودروی هایما S5 در نمایندگی های ایران خودرو شما آن را خواهید دید.