اگر بخواهیم ماشین پژو ۴۰۵ اس ال ایکس مورد بررسی قرار دهیم همین قدر بس که بگوییم این اتومبیل هنوز با وجود سالها تولید پژو ۴۰۵ به عنوان یک اتومبیل پرفروش شناخته می شود و با یک چهره جدید این خودرو عازم عرصه رقابت شده است.
در نسخه جدید اتومبیل ۴۰۵ اس ال ایکس، با تغییراتی در چراغهای راهنمای جلو، تغییر آینههای جانبی و تغییر کمی در ظاهر ماشین نسبت به ۴۰۵ معمولی زیباتر و مدرن تر شده است و براساس متقاضیان این اتومبیل پژو ۴۰۵ SLX توانسته در بخش طراحی بیرونی نسبت به اتومبیل های هم رده خود موفق باشد و این برگ برنده برای یک اتومبیل پرطرفدار است.
مهمترین تفاوت پژو ۴۰۵ اس ال ایکس در بخش تجهیزات و امکانات آن دیده میشود. پژو ۴۰۵ از سطح تجهیزات معمولی مانند پنجرههای برقی جلو، دو کیسه هوا، ترمز ABS، پروژکتورهای عقب و جلو، آینه برقی، سیستم تهویه مطبوع و فرمان هیدرولیک بهره میبرد اما پژو پارس LX از امکانات کاملتری شامل شیشههای برقی جلو و عقب، سیستم تهویه اتوماتیک، دکمههای کنترلی روی فرمان، آینه بغل برقی راهنمادار و جمعشونده اتوماتیک، غربیلک فرمان چرمی، سنسور دنده عقب، ترمزهای دیسکی جلو و عقب، رینگ آلومینیومی، آنتن اکتیو، پشتی صندلی برقی و دماسنج برخوردار است.
در بررسی تخصصی پژو ۴۰۵ اس ال ایکس می توان گفت که این ماشین ۴۰۵ از پیشرانه ۱۶۰۰ سیسی ۱۶ سوپاپ TU5 پژو ۲۰۶ تیپ ۵ استفاده میکند. این پیشرانه، قدرت ۱۰۸ اسب بخار و گشتاور ۱۴۲ نیوتنمتر را در خود را دارد. این موتور TU5 با توجه به گشتاور پایینتر نسبت به پیشرانه XU7، نبود هماهنگی درخور با گیربکس و وزن سنگین خودروها، کمی ضعیف به نظر میرسد اما از سوی دیگر، مصرف سوخت کم و نبود مشکلات واشر سرسیلندر موتورهای قدیمی XU7 از امتیازات پیشرانه TU5 می باشد.
اتومبیل پژو پارس یکی از موفق ترین برنامه های ایران خودرو بود که با موتور ۱.۸ لیتری با قدرت ۹۷ اسب بخار تجهیز شده است که با وجود مصرف سوخت پایین و ایجاد آلودگی کمتر و در هنگام سبقت در سرعت های بالا سرعت قابل توجهی را برای اتومبیل پژو پرشیا میسر کرده است.
در بررسی مشخصات خودرو پرشیا می توان گفت در سال ۸۳ اتومبیلی با نام پارس ELX روانه بازار شد،خودرویی با ۱۱۰ اسب بخار و رینگهای آلومینومی ۱۵ اینچی. موتوری بهتر شده با ۱۶ اسب بخار که یکی از شیک ترین تولیدات ایران خودرو در آن سال محسوب میشد.
در ابتدای تولید پژو پارس با موتوری به نام XU7JP/L3 و حجم دقیق ۱۷۸۱ سیسی در سال ۷۸ راهی بازار شد تا نخستین ماشینی باشد که با موتور انژکتوری و ظاهری دلربا و دلچسب در میان ماشین های هم رده خود جا باز کرد. این موتور مسئولیت انتقال نیرو این موتور ۹۸ اسب بخاری با یک گیربکس ۵ سرعته دستی را به عهده داشت.
خودرو پرشیا ELX دنده ای در ابتدای سال های تولیدش با ۳ امکانات مثل صندلی راننده و سرنشین جلو و یک پیشرانه ۱۱۰ اسب بخار پرتوان مورد توجه قرار گرفت.
فروش خودرو پرشیا ELX دنده ای
خودرو پژو پارس ELX دنده ای با آپشن هایی از قبیل فرمان تقویت شده، کولر با خنک کنندگی مناسب، آینه های خارجی با کنترل برقی در کنار گردآوری راحتی بیشتر برای راننده و سرنشینان با استانداردهای مهار آلودگی سازگاری دارد و با داشتن این امکانات باعث شد راهش از دیگر اتومبیل های هم رده خود جدا کند.
رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور اعلام کرد رانندگانی که مشغول فعالیت در شرکتهای اسنپ و تپسی هستند؛ در صورت دارا بودن تنها یک خودرو، از پرداخت مالیات معاف خواهند بود.
به گزارش اخبار خودرو؛ سید کامل تقوی نژاد، رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور، با بیان اینکه بر اساس بندهای قانونی مربوط به مالیات بر درآمد مشاغل، تمامی شرکتها و صاحبان مشاغل، فارغ از نحوه ارائه خدمت و عرضه کالای خود اعم از دنیای واقعی یا فضای مجازی در صورت کسب درآمد و سود، پس از کسر معافیتهای تعیینشده باید بر اساس نرخهای مقرر در قانون مالیات پرداخت کنند؛ اعلام کرد که از نظر مالیاتی تفاوتی میان بستر فروش و ارائه خدمات وجود ندارد و معاف از پرداخت مالیات رانندگان اسنپ و تپسی می باشند.
وی در ادامه ضمن بیان این مطلب که متناسب با پیشرفت و استفاده روزافزون از تکنولوژی، بسیاری از کسبوکارهای مختلف در حوزه فضای مجازی شکل گرفته است؛ خاطرنشان کرد: گرایش هرچه بیشتر مردم در استفاده از فناوریهای نوین، باعث خواهد شد تا در آینده نزدیک ماهیت کسبوکارهای موجود دچار تغییر و تحول بیشتری شود. از اینرو سازمان امور مالیاتی کشور در جهت شناسایی این نوع مشاغل و وصول مالیات عادلانه از آن، تدابیر لازم را اندیشیده و در این زمینه برنامهریزیهای دقیقی صورت گرفته است.
تقوی نژاد در خصوص بحثها و حواشی چند روز اخیر درباره نحوه پرداخت مالیات توسط رانندگان مشغول در شرکتهای اسنپ و تپسی، اعلام کرد:برخلاف مسائلی که در رسانهها منتشر شده است، میزان مالیات صاحبان یک تاکسی و صاحبان یک وسیله نقلیه مانند پراید، پژو و… که با آن به حمل و نقل مسافر میپردازند؛ برای سال ۱۳۹۵، صفر ریال تعیین شده که این دستورالعمل صادر و ابلاغ گردیده است. بنابراین در صورتی که رانندگان، تنها مالک یک دستگاه تاکسی بوده و یا در یک آژانس کرایه یا از طریق شرکتهایی مانند اسنپ و تپسی در حال فعالیت در حوزه حمل و نقل و ارائه خدمات باشند، هیچ مالیاتی پرداخت نخواهند کرد.
وی در ادامه اعلام کرد اگر رانندهای مالک بیش از یک خودرو یا وسیله نقلیه باشد، تنها یک تاکسی از پرداخت مالیات معاف است و در ازای مابقی خودروها یا تاکسیها، موظف به پرداخت مالیات خواهد بود.
رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور همچنین درباره نحوه پرداخت شرکتهای اسنپ و تپسی، اذعان داشت: این دو شرکت نیز مانند سایر اشخاص حقوقی صاحب درآمد، ملزم به پرداخت مالیات بر درآمد هستند. البته ذکر این نکته ضروری است که مالیات بر ارزش افزوده این شرکتها، متناسب با قانون و مقررات مربوط به این نوع کسبوکارها دریافت خواهد شد.